Mitt pekfinger är svullet och styvt och ömt!!!

24.jpgNåt har hänt med mitt högra pekfinger idag … efter lunchen. Jag satt och skrev massor för hand, trycker ganska så hårt med pennan när jag skriver! Och så helt plötsligt bara kände jag hur jäkla ömt det blev och styvt … på en endaste gång! Jag brukar ibland få sådana här ytliga proppar i fingrarna – även om det var jättejättelänge sedan nu, men då brukar det ju också bli blått på fingret. Vilket det inte har blivit ännu! Men det är så styvt så jag kan knappt skriva eller använda fingret! Det ömmar nåt så fruktansvärt, det är varmt och det är svullet!!! Kan det vara överansträngning av ”musfingret” mitt … ni vet – man använder ju pekfingret så mycket när man pillar på musen – gud så tokigt det här blev då! Jag menar datormusen förstås … ingen snuskig tanke här inte ni som läser – fy skäms på er! Det måste vara senan som är överansträngd … måste nog vila mig lite från musklickning … men vet inte hur det skall gå till!!!

Skämt åsido – det är faktiskt ont – riktigt rejält ont och svullet ordentligt och alldeles styvt som en pinne – har ingen kraft i fingret heller!!!

Stackars stackars lilla Bloggbruden!!!

Lämna en kommentar

Under Babbel

Lämna en kommentar