Ett vänligt ord behövs ibland!

827131.jpg

Visst är det trevligt med ett vänligt ord som någon annan ger dig – oavsett om det är någon bekant eller helt okänd människa. Det betyder jättemycket och man blir så glad och positivt laddad inombords. Man bärs som av vingar i ett glädjerus … tänk så trevligt det är att kunna glädja varandra. Kostar så litet och betyder dessto mera. Det är ju trevligt att både få ge och ta emot ett vänligt ord …

Så därför kan man nog önska att vi människor vore lite mera vänliga av oss till vardags – ute i samhället. Prata med en okänd, säga tack och ge ett leende till kassörskan på affären, till busschauffören …

Vi behöver nog lite vänlighet alla varje dag – en dos behövs alltid av denna trevliga egenskapen tror jag!

Och jag delar gärna med mig av mina vänliga ord och handlingar till andra! Det glädjer andra och i slutändan också mig själv!

Lämna en kommentar

Filed under Funderingar

Kommentera

