Hur träffade du din partner?

img_45f3d7c976e15.gif

117.gif

Jag träffade min man på en firmafest … för många, många år sedan. Våra respektive företag och arbetsställen, hade gemensam fest – samma bolag … han jobbar på sågverket och jag på pappersbruket.

Jag hade faktiskt ingen lust att gå på festen den där gången, men i alla fall så blev det ändå så jag gjorde det och tur var väl det! Nu när man har facit i handen …

Det var han som kom fram till mitt bord och slog sig ner, han frågade: Vad är du för en? Och det tror jag han funderar över ännu *ASG*. Efter alla dessa år har han nog inte lyckats lista ut ”vad jag är för en”.

Nåja, han pratade med mig och jag med honom … vi dansade, han spillde ut ett glas konjak på min vita lånade blus (av misstag förstås!!). Igen skada skedd ändå. Han åkte hem med mig i bussen som företaget hade fixat, när vi skulle hem nån gång tidigt på morgonen … han klev av med mig och hela bussen ropade: XX du bor väl inte här!! Han bara vinkade till dom och klev av med mig … och på den vägen är det!

Han stannade till morgonen därpå … jag tänkte på honom under veckan som följde – men var för stolt för att ringa honom och så på torsdag kväll när jag höll på att dammsuga i min lägenhet, ringde telefonen och det var han! Han sa: hej minns du mig??? Det var väl klart … att jag gjorde. Och då kom han hem till mig … vi blev snabbt ett par … i vått och torrt, för alltid … jämt! Inga ord behövs alltid mellan oss, vi vet ändå vad den andre tänker och vill.

Jag är glad för ”han”.

Lämna en kommentar

Filed under Fråga

Kommentera

