Tsunamin – efter vågen

Satt en kväll i veckan och kollade på denna serie som är gjord efter den stora tragedin … då tsunamin sköljde över flera länder och dödade massor med folk och gjorde ännu flera hemlösa! Vilken fruktansvärd tragedi och naturkatastrof detta var!

Jag minns så väl när denna händelse inträffade, min man hade slagit igång tv:n och där på CNN pratade dom om att det hade inträffat en stor naturkatastrof. Vi bänkade oss framför tv:n – satt där hela dagen nästan och flera dagar – hela veckan … efteråt. Jag blev själv väldigt illa berörd av denna händelse. Den ofattbara katastrofen och alla människors lidande, sorgen, saknaden, allt sökande – många gånger helt förgäves … jag kände verkligen med dessa människor och tårarna rann nog allt som oftast nerför mina kinder när jag såg nåt reportage från områdena där detta inträffat. Fruktansvärt var det …

Att förlora en anhörig – är ju alltid väldigt jobbigt, svårt och ledsamt. Men tänk dom som förlorade ett barn, flera barn … en del förlorade någon nära … fick aldrig tillbaka ”liket” … inte veta exakt vad som inträffat … aldrig kunna riktigt ”få ett slut” på sorgen och kunna börja bearbeta den!

Som sagt – mitt hjärta blödde för dessa människor som drabbades i så många länder och förlorade så många anhöriga! En tragedi som var ofantligt stor i många fattiga länder också … folk förlorade allt dom ägde … och dom som redan hade så lite av allt!!

Varför behöver något sådant här inträffa kan man fråga sig???

1 kommentar

Under Katastrof

Ett svar till “Tsunamin – efter vågen

  1. de e bara bra att naturkatastrofer inträfar för annars hade planeten varigt överpopelerad för elera år sedan,
    Alla levande menniskor och djur hade svalt..

Lämna en kommentar