Som barn drömmer man också!

scottishsmall.jpg

Speciellt en sak minns jag som jag tänkte när jag var ung och barn, det var att jag skulle adoptera något barn som det var synd om! Nu har det inte blivit så, men jag vurmar ännu för dessa barn och mitt eget barn ger jag all den kärlek och omtanke som jag bara kan. Men har nog mera att dela med mig till andra också. Jag har alltid också drömt om att jobba i nåt land som verkligen behöver hjälp, som alla dessa Läkare utan gränser och andra hjälporganisationer. Men jag tror nog att mitt hjärta skulle svämma över och brista av allt elände som finns i vår värld! Jag kan liksom inte släppa eländet ifrån mig, utan det skulle nog alltid finnas inom mig, även när jag inte är ”där”. Men annars – ja vad drömde jag om som barn. Det var nog att bli sjuksyster … och faktiskt så valde jag mellan kontor och vårdyrke en gång när det var dags för mig att ge mig ut i yrkeslivet. Nu blev det – säkert av en slump faktiskt – kontorsyrket som vann … eller så var det kanske vårdyrket som förlorade en eldsjäl – nämligen mig! Skryt skryt … förlåt det var inte meningen! Men jag är en sån där människa som ”känner” så oerhört mycket, för andra, för behövande, för djur, för människor, för gamla och barn, för nödlidande … jag känner helt enkelt med hela mitt hjärta och vill finnas till och hjälpa där det behövs. Annars vet jag inte vad jag som barn drömde om … det var nog inget speciellt egentligen, bara det ”vanliga” – att skaffa familj och barn. Vad drömde du om som barn? Att bli större kanske *ler* …  

Lämna en kommentar

Filed under Tankar och drömmar

Kommentera

