Platt tv

Den här platta tv:n finns väl i vart hushåll snart … inte ännu i vårat – men det blir nog snart skulle jag tro. Vi har varit och kollat, men vet inte ännu hur stor vi vill ha, 32 eller 42 tum. Skall det vara LCD eller HD … eller vad det nu heter – ni märker att jag inte är så insatt i det hela, är inte så intresserad. Skulle nog tro att en 42″ blir perfekt – när man håller på att vara ålderstigen och ser dåligt *ler*. Det sägs ju att man skall beräkna 10 cm per tum på avståndet från tv:n till där man sitter. Och nog kommer det bli att vi sitter lite för nära i så fall … men det får vi ta.

Men tänk med en sån här stor tv – om jag sitter och ser en skräckfilm (vilket jag aldrig gör – som tur är!) då kommer jag ju att bli dörädd … allt blir ju så stort och nära!

Men bra när man ser hockey eller bandy – då ser man både puck och boll bättre!

Har du en platt tv?? Vilket märke och vilken ”sort”.

Lämna en kommentar

Filed under Fråga

Kommentera

