Vilket bilmärke kör du?

Bilen är mer än ett transportmedel. Genom att köra en viss bil sänder föraren ut signaler om sin personlighet. Mercedesägare ses som självsäkra ledartyper medan Fordägare ses som miljömedvetna. Tjeckiska Skoda förknippas med vänsterpartiet, medan lyxigare Audi tros ha en moderat bakom ratten. Volvos 700-serie kallas för sossecontainer. (Mona Sahlin kör en Volvo 855).

Själv kör jag en vit Volvo 740 och den duger sååå bra så!! Vi har även en Volvo till – en röd S70, men den har sonen mest … vi får väl ”låna” den om vi skall åka iväg på semester och köra lite längre streckor *ler*. Annars är det ”hans” bil! För mig är det inte alls viktigt vilket märke det är, eller om bilen är splitterny … bara den är varm på vintern och fungerar när jag skall ha den och förstås är något så när ”säker”. Jag är inte så hemskt intresserad av att ha allt sånt här ”lullull” som speciellt männen gillar, jag tänker på GPS och andra moderniteter … däremot tycker jag att det skulle vara viktigt att ha i alla bilar ett alkolås!!

Men bil – det klarar man sig inte utan helt enkelt! Det är då ett som är säkert!

Vad kör du för bil då?!

Lämna en kommentar

Filed under Fråga

Kommentera

