Om våldtäkter

1172560518.jpg

FAKTA/Våldtäkter

2006 polisanmäldes 4 208 våldtäkter i Sverige, en ökning med 11 procent jämfört med året innan.

Källa: Aftonbladet


Jag bara tycker att det är såå hemskt det här med våldtäkter! Vad beror det på att det förekommer överhuvudtaget … varför kan inte vissa ta ett NEJ – varför kan inte vissa människor se lättklädda kvinnor, flickor. Med vilken rätt tar sig killar och män den här friheten att förgripa sig på kvinnor och flickor och även barn! Jag bara frågar … hur tänker man, vad har man för värderingar i skallen sin????

Och gruppvåldtäkter – det är ju också fruktansvärt vanligt förekommande … alltså jag kan inte få in det i mitt huvud – hur det kan vara tillfredsställande att med våld ta någonting. Vad vill man ha ut av sin sexuella handling med en våldtäkt? Hur kan man bli tillfredsställd av detta? Jag tycker man borde skämmas när man utför en sådan usel handling mot en annan människa!


Tänker man aldrig på vad man utsätter en annan för, ett livslångt lidande i många fall! För rädsla, för skam, för förnedring … för sjukdomar!


JAG TYCKER DET ÄR HÖG TID ATT RESPEKTERA KVINNOR I SAMHÄLLET!!!!!

Lämna en kommentar

Filed under Tankar

Kommentera

