Liljekonvaljen

lilly_of_the_valley_1148729453.jpg

En av dom allra sötaste sommarblommorna – det är liljekonvaljen. Jag bara älskar den, både att se på den och att få känna dess underbara doft! Mmmm luktar ljuvligt … Jag har även parfymer som doftar som liljekonvaljen. Denna blomman är så späd och vacker, både bladen och själva blommorna på stängeln. Och det här vita mot det gröna … tilltalar mitt öga. Jag har massor med liljekonvaljer i min trädgård. Den är sommarens sötaste blomma för mig!

1 kommentar

Filed under Sommartid

One response to “Liljekonvaljen

  1. och svår att få tag i, hade själv parfym med denna ljuvliga doft som jag använde flitigt. Måste få köpt mig en flaska snart.

Kommentera

