Jordgubbsfråga till alla bloggare å läsare


Handen på hjärtat bloggare – hur gör ni när ni köper jordgubbar?

Jag kommer in på affären och ser dessa röda härliga gubbar ligga där i kartongerna, går fram och försöker välja den allra bästa och finaste och fullaste och rödaste kartongen! Hur svårt är inte det, man väljer och vrakar och flyttar över lite stora och fina bär i just ”sin egen kartong”! Man blir liksom aldrig riktigt helt nöjd … och så ser man ju inte hur bären som ligger underst ser ut!

Har ni också detta STORA problem med jordgubbskartongerna?? Tänk att man skall vara så petnoga och ändå vet man ju inte om man fått dom finaste bären!!

1 kommentar

Filed under Fråga

One response to “Jordgubbsfråga till alla bloggare å läsare

  1. Jag brukar ta kartong nr 2 i rad 2. Med den metoden, som jag följer slaviskt, slipper jag brottas med min beslutsångest.

Kommentera

