Kvalitetstid – vad är det?

img_44f47d02e6473.gif

Man kan fråga sig vad betyder egentligen ”kvalitetstid”.

Det måste ju ändå vara upp till var och en och kanske aldrig samma för olika personer. Det jag tycker ger mig själv mycket i min egen tillvaro och vardag – det kanske andra tycker är ”skit” och ingenting! Så kvalitetstid – det är nog väldigt mycket personligt och individuellt skulle jag tro!

Själv gillar jag att påta på i trädgården och många kan tycka – men sluta upp med det där jobbet, du får ju bara ont i ryggen din! Jovisst får jag det, men ändå – det ger mig så oändligt mycket också – det är avkoppling och avstressande för mig. Jag njuter och sen när det är klart så njuter jag av att se hur fint det blev!

Jag gillar ju även att läsa, läser mycket och alltid – jag slukar böcker kan man nog påstå – och det utan att överdriva! Det bästa på kvällen – när man lagt sig tillrätta i sängen – det är då man får ta boken och börja sin vandring bland blad och ord och meningar och drömma sig bort till ”landet någonstans”.

Sen så är jag ju en sån där ”konstig person” som faktiskt gillar att städa och njuter av att hålla på med det – hur konstigt det nu än kan låta – så är det sant! Jag mår bra av att ha snyggt och rent omkring mig. Det ger mig bra kvalitet i min tillvaro …

Och förstås – kvalitetstiden med familjen är viktigast av allt! Och den tar vi allihopa med varandra … det betyder mycket för oss. Vi umgås och äter tillsammans, pratar och gör saker tillsammans.

Så det här med kvalitetstid – det är nog väldigt olika och mycket blandat i denna ”tidsram och tidsrummet som livet är”. Individuellt och personligt och nåt alldeles oerhört viktigt för oss människor och vårat eget välbefinnande! Så – gott folk – glöm inte DIN EGEN KVALITETSTID! Den är viktig för dig, den behövs, den finns – även om du inte tror det! Ge dig tid för dig själv någon gång – ta dig denna tiden som är så viktig. Sätt av kvalitetstid för dig själv – det är bara du själv som kan göra det och denna tiden behövs varje dag.

Man mår bra av att få kvalitetstid – att ha något i livet som betyder något för dig själv är viktigt. Fyll livet med det du gillar och tycker om och vill göra!

Ett gott råd av en som tar sig kvalitetstid här vid bloggen just nu!

Lämna en kommentar

Filed under Funderingar

Kommentera

