Fundering – en av många!

x1pnp_rgmi5o52cdq79tvrdtim8_2pcvou1khhgulo96bz8vlrjqphmt1phskzr5_kyn-0kuwthbeyli9inzqdhoq31r0qygptytmsstdgzvc8.jpg

Jag tänker igen!
Varför spottar männen så ofta och mycket!
Och varför fiser dom hela tiden, i tid och otid!
***
Man ser sällan eller aldrig en kvinna som spottar.
Man hör aldrig en kvinna som fiser, även om hon ibland gör det!
***
Jag undrar därför:
Vad beror det här på egentligen!
För vi kvinnor har ju också saliv i munnen,
men eftersom vi aldrig spottar ut det,
så kan man ju tänka sig att vi bara sväljer ner det.
Då blir nästa fråga:
Varför gör inte männen det?
***
Jag måste säga att jag aldrig känner behov
av att spotta när jag är ute och promenerar,
men det gör min man ibland!
Och på mitt jobb, så spottar männen
ibland på verkstadsgolvet, äckligt säger jag:
Jag har faktiskt ifrågasatt varför dom gör så,
sa en gång … att spottar ni hemma på vardagsrumsgolvet också?
Dom visste inte vad dom skulle svara.
Jag sa: även om det är på ett verkstadsgolv,
så behöver man väl inte spotta.
Det är ju eran och andras arbetsplats!
Jag tycker faktiskt att man inte spottar inomhus
och på ett golv, känner man spottbehov – spotta då i en soptunna
eller i en toalettstol för böveln, det är ju äckligt annars,
för tänk om man kommer och går och kliver just i spottet!
Usch och fy!
***
Och då till nästa fråga:
Fisbehovet …
En man och en kvinna får väl gaser bägge två i magen ibland,
av mat eller annat, vad det då kan bero på,
men en kvinna är lite mera ”finkänslig” eller försiktig,
hon fiser inte precis överallt och inför folk,
en kvinna vill ju inte att andra skall höra eller känna hennes lukt!
Men för en man verkar detta inte spela någon som helst roll!
***
Vi är olika
vi män
och
vi kvinnor!
******
***
*

Lämna en kommentar

Filed under Funderingar

Kommentera

