Äntligen ledig och helg!

68.gif

Nu är jag ledig …

har kommit hem för ett tag sedan.

Skall försöka ta en promenad i

sköna vårluften,

visserligen så blåser det ordentligt idag,

kring + 5 grader i skuggan,

men jag måste gå ut, bara för att inte

ryggen helt skall kapsejsa för mig!

Jag har så jädrans dåligt i den nu …

haft så en längre tid.

Och vansinnigt med värk överhuvudtaget,

men nog förstår jag varför – det är för blåsten!

Skall försöka rensa bort allt tall- och granris

som jag har på bron och altanen

och ersätta detta med påskvippor!

Och nåt annat ”påskigt” …

Mysigt och fint skall det bli,

man ändrar allt eftersom årstiden

och helgerna avlöser varandra.

Jag gillar att pynta även ute!

 

 

Lämna en kommentar

Filed under Vardagsprat

Kommentera

