Bloggar du på arbetstid? Samvetsfråga …

21023a6kmjr4vvz.gif

Det kan man väl säga om den här frågan jag har. Bloggar Du på arbetstid? Det gör jag iblandlite alltså. Men dock – det händer. Jag röker ju inte … så medans mina rökande arbetskamrater går ut för att ta sig ett bloss, ja då bloggar jag. Rätt eller fel … det kan alltid diskuteras förstås, men vad skall jag annars göra då, när dom rökande tar en paus, skall jag fortsätta jobba då? Jag har ju också rätt till en micropaus … Det är alltid ”legalt” för rökare att ta en paus … men inte för bloggare!

Och som med allt annat så gäller disciplin och ansvar här också … som överallt! Man kan som sagt var inte blogga hela dagen på jobbet, liksom man inte kan göra annat som inte har med jobbet att göra. Man måste som individ och arbetstagare TÄNKA själv och känna ansvar

OBS! Jag menar absolut inget illa med det här om att rökare tar en paus – det var inte så jag menade – så jag hoppas verkligen ingen tar illa upp!!

Lämna en kommentar

Filed under Fråga

Kommentera

