Det är vår i luften

1173360578.jpg

Jag måste bara skriva och tala om att det är ett

underbart väder här – precis som i övriga Sverige.

+10 grader i skuggan och det är mycket för att vara

den här tiden i mars och här uppe i norr.

Har slutat till lunchen idag … halv 11.

Har varit och fixat presenter till vår son

som fyller år nu på fredag.

Och så har jag hämtat mina glasögon!

Så nu äntligen SER jag … bra ut *ler*.

När vi kom hem, gjorde vi kaffe och satte oss ute på altanen.

Underbart, jag höll på att somna där jag satt – rätt upp och ner.

Alla vårljuden, fågelkvitter i alla träd, hackspettens hackande

i en tall här strax utanför vårt hus.

Snön som smälter, man riktigt hör att det tinar.

Jag ser att småfåglarna har börjat knipsa av

småkvistar från våra spireor … håller dom på att bygga bo måntro?

Det riktigt sjuder i naturenallt vaknar till liv.

Efter vinterns slummer

Man tror på sommaren!

 

1 kommentar

Filed under Vardagsprat

One response to “Det är vår i luften

  1. ingelapling

    Det är verkligen ett härligt väder just nu.
    Sitter på inglasade balkongen och njuter av solens värme nu.
    Det är bra med en laptop, man kan sitta precis var man vill!

Kommentera

