Min bloggs innehåll

gastbok.gif

Första gången när jag startade en blogg, det var på MSN Space och av en ren tillfällighet! Jag bara klickade mig in där för att kolla och vips så hade jag registrerat en blogg och direkt upptäckte jag ju hur fantastiskt roligt det var.

Hade inte kunnat drömma om att jag skulle bli fast direkt … men det blev jag med besked vill jag lova!

Jag hade inte några förutfattade meningar alls om bloggar, visste knappt vad det var.

Sen så den 19 juli 2006 – en kväll – gick jag in på AB:s blogg och registrerade mig där – lika roligt om inte roligare än på Spacet. Och direkt kom kommentarer … man blev bemött av andra som ”såg” mig. Då var jag helt såld och fast. Hela sommaren var jag som besatt av bloggen, försummade nog det ena och det andra till förmån för bloggen. Tyvärr … Nu har jag väl ändå kommit till sans … även om det är lika roligt fortfarande. Men jag är inte lika fanatiskt besatt som i sommar.

Ja då kommer det här problemet när man startar en blogg – vad skall den handla om? Har man några planer alls, inte jag i alla fall! Det bara kom eftersom, sånt som jag ville skriva om, jag hade alltid med mig en anteckningsbok för att kvickt kunna skriva ner mina ideér som poppade upp precis var som helst!

Jag hade ingen idé att min blogg skulle handla om bara ett ämne eller så, jag skriver det som händer just nu, det som hänt nyligen eller länge sen, aktuella nyheter från Sverige och världen, om roliga saker, jag lägger in mina älskade bilder … jag skriver om dittan och dattan helt enkelt – så min blogg (eller rättare sagt mina bloggar) är nog ett riktigt hopkok av allt möjligt och omöjligt. Ett riktigt nystan av saker och händelser och ting och bilder. Ett riktigt virrvarr av känslor och funderingar och tankar. Men det är ju JAG och det skall ju min blogg också handla om … och här skriver jag om det jag själv vill och kan och vågar och törs!  

En blogg är ju bloggarens egen Dagbok! Och i den kan det verkligen vara blandad kompott. Men det är väl det som är charmen med en blogg tror jag – att man skriver precis om vad som helst och precis när andan faller på.

Visserligen har jag en receptblogg också … och den handlar ju bara om mat den *ler*.

Men alla mina andra bloggar – var än dom är – så är det ett nystan av mina tankar och känslor och funderingar.

Jag tror nog också att dom flesta resonerar som jag, det blir blandat det alla skriver om. Man håller sig inte enbart till ett ämne eller sakfråga, utan man blandar friskt och det är väl kul, inte bara för dom som läser, utan även för bloggaren, som får skriva om blandade saker.

yg75.gifyg75.gif

2 kommentarer

Filed under Funderingar

2 responses to “Min bloggs innehåll

  1. Det är det jag gillar med din blogg, att man aldrig vet vad nästa blogginlägg kommer att handla om. Att du skriver ärlig och förståligt. och att du har fina bilder i den, är bara ett stort +! 🙂 Kram

  2. Hihi… ja, just den här blandningen är en av de sakerna jag gillar så mycket med dina bloggar!

Kommentera

