Angående melodifestivalslåtarna

img_44e08e321ef0e.gif

Ja inte är jag imponerad minsann av låtarna.

Magnus Uggla, det var kuplettvarning, det var en typisk Uggla-låt, han platsar i Sverige med sina låtar, men absolut inte internationellt.

Caroline af Ugglas, en Janis Joplin-röst och inte alls bra låt, hon skulle aldrig gå i en Europatävling.

Sarah Dawn Finer, har aldrig hört talas om henne förr, men vilken utstrålning tjejen hade och vilken underbar röst, väldigt vacker låt också.

After Dark, ja vad säger man, alltid bra – men ändå inte. Dom blev nog besvikna att dom inte gick vidare. Eller rättare sagt Christer Lindarw.

Verona, en helt okänd artist för mig, men söt flicka och söt låt.

Sanna Nielsen, hon är ju alltid bra – mer eller mindre – sådär låt.

Emilé Azar, gud vilken söt kille, låten är väl också sådär lagomt tonårssöt.

Dom stora förlorarna – enligt dom själva i alla fall – är nog After Dark och Magnus Uggla – som verkade superbesviken, men vad trodde han. Det var ju inte en Carl Gerad-revy nu han var med i … inte kuplett tack.

Herregud, jag höll ju på att glömma kvällens bästa artist och låt – Andreas Jonsson! Kanonbra – men det är ju han alltid. Låten störtskön och jättebra. Gillade den direkt!

Ja det var mitt eget ”tyck” om låtarna …

2 kommentarer

Filed under Vardagsprat

2 responses to “Angående melodifestivalslåtarna

  1. helenaq

    jahapp..verkar som jag missade allt på tv som vanligt 🙂
    Godmorgon!! 🙂

  2. Helenaq: godeftermiddag får jag säga nu till dig – hoppas allt är bra med dig. Själv fryser jag som en istapp och huttrar, håller kanske på att bli förkyld. Och så jädrans trött också är jag …

Kommentera

