~ En tankedikt ~

img_4562d35868177.jpg

Mina tankar och ord är mina, bara mina.

Och dom skall ingen kunna ta ifrån mig.

Mina tankar och ord vill jag aldrig

någonsin skall sina.

Jag tänker och grunnar

på saker och ting.

Många förstår säkert

av mina konstiga tankar ingenting.

Jag känner med kroppen,

men även med knoppen.

Känslor finns inom mig,

på gott och ont.

Jag sover och drömmer,

men tankarna finns även i mitt sovande slummer.

Mina tankar är mina,

därför att jag själv tänker dom.

Tankar är en gåva,

man kan uppnå nåt med tankarna.

Jag tänker och grunnar

på saker och ting …

men nu så säger jag

bara så här —

tjingeling!

Lämna en kommentar

Filed under Funderingar

Kommentera

