Qvinnligt OnsdagsBabbel

img_452f46d209f58.gif

Jag är Qvinna – jag älskar kläder, skor, väskor, smink, parfymer och annat ”razzel”. Men för den delen är jag inte rädd för att bli smutsig och skita ner mig!

Det är alltid roligt att gå i affärerna och kolla på kläder och skor. Det finns ju hur mycket som helst och handväskor … jag säger bara … dom är ju ett måste för en Qvinna! Och smink får jag heller aldrig nog av, vilket är konstigt … för jag har hur mycket som helst av den varan i mina lådor och skåp i badrummet. För att inte tala om parfymer, men tänk bara på vilka flaskor det finns … snygga och läckra … men innehållet då och dofterna … hmmm … vilka härliga dofter det finns! Däremot kan jag tycka att parfymflaskorna tillverkas i alldeles för stora förpackningar, man hinner bli less dom och eftersom man inte alltid förvarar parfymen mörkt och kallt – som man skall – så förstörs ju och ändras doften! Och man vill ju byta doft nån gång då och då faktiskt … nä fram för mindre förpackningar och flaskor!

Men såna här antirynkkrämer är jag inte så mycket för! Bryr mig inte så mycket om jag får rynkor … det hör till och gör mig ingenting. Men krämer för kroppen och ansiktet är annars bra förstås, just på vintern när det är så torrt inomhus och kallt utomhus – man blir torr både i ansiktet, armar, ben och händer … så då är det nog lämpligt att smörja in sig … och man duschar ju alldeles för mycket!

Läppglans det är något som jag bara älskar och läppstsift!!! Och rött skall det vara … passar eftersom jag är mörkhårig (tycker jag i alla fall). Ett måste är ju mascara och kajal … kan inte gå ut utan att ha målat åtminstone det! Ögonskugga använde jag förr mycket mera än nu för tiden … vet inte varför … har bara blivit så. Men jag har massor med ögonskuggor.

Nåja det var lite ”sminksnack” i största allmänhet!

Jag antar att jag inte är ensam om detta intresse bland Qvinnor! 

Lämna en kommentar

Filed under Vardagsprat

Kommentera

