Bara funderingar i största allmänhet om AB:s bloggare som flytt!

img_45d38c7280777.jpg

Det senaste dygnet har faktiskt flera bloggare ”flytt” AB:s blogg! Den största och viktigaste orsaken till massflykten – måste nog vara detta bloggbråk/krig som rått den senaste tiden där! Jag har läst massor i detta ”ärende” – försvarstal för en del och skit mot andra … har inte tagit ställning själv eller ens brytt mig kommentera. Helt enkelt för att jag inte känner för att ”bråka och tjafsa”. Tycker det finns mycket viktigare saker man kan ödsla sin tid på … mycket annat är viktigare här i livet än ett ”bloggkrig”. Även om man inte och aldrig skall tolerera mobbing och elaka kommentarer och påstående – jag förstår också om dom som blivit drabbade … vill få upprättelse och få en chans att försvara sig. Det har jag full förståelse för … absolut! Men som regel är det ju aldrig bara en som rår för allt, det startar med nåt och eccalerar till – ibland otroligt oproportionerliga dimensioner. Väldigt tråkigt med bråk … sen kan jag aldrig förstå vissa bloggares beteenden … ingen nämnd här! Och inom mig själv tänkar jag nog mycket om allt detta, även om jag som sagt – inte har tagit ställning utåt sett! Det stannar här inom mig … och visst – jag tycker också saker – men känner ändå att jag inte orkar bråka helt enkelt!

Det började med att en bloggare flyttade, som jag brukar läsa, skrev sin nya länk i min blogg … så jag öppnade också en blogg här … sen flyttade Love hit för några dagar sedan och nu sen från igår har det blivit en massflytt hit! Den ena efter den andra flyttar över sin blogg eller kanske bloggar dubbelt!! Som jag då … kommer nog aldrig (som det känns nu i alla fall) flytta helt från AB. Trivs ändå där och eftersom jag inte ger mig in i hetluften och debatterna som pågår där allt för mycket,  så är jag ju inte direkt drabbad (ännu) av diverse skit och elakt prat! Men som sagt – blir jag nog förbannad över nåt – så ryter jag nog ifrån också!

Nåja, nu får vi se hur många fler bloggare som flyttar över hit … väntar med spänning! Det har blivit som ett litet annat ”samhälle” helt plötsligt här – då AB:s bloggare som hållit ihop och pratat med varandra — drar hit och fortsätter med sin gemenskap.

Jag slutar med att önska alla nya AB:s bloggare välkomna hit! 

3 kommentarer

Filed under Vardagsprat

3 responses to “Bara funderingar i största allmänhet om AB:s bloggare som flytt!

  1. Kikar in för att säga VÄLKOMMEN..
    Gud vad kul att du med är här 🙂

  2. Tjenixen Love!! Kul å va här tycker jag. Trivs faktiskt jättebra och ännu roligare nu när så många flyttat!!! Man känner sig liksom inte så ensam längre *ler*.

  3. Så himla bra skrivet! 🙂

Kommentera

