Brevbäraren kommer!


Jag undrar om brevbäraren alltid är så välkommen till folk. Det är ju inte bara goda nyheter han eller hon kommer med … det kan vara tråkiga nyheter och alla dessa jädrans otrevliga räkningar sen! Nog går det väl ändå nån månad att få slippa se dom … eller vad tycker ni?

Själv så gillar jag ju när brevbäraren kommer med kataloger, paketavier, tidningar som jag prenumerat på och vykort och julkort – det är kul att få. Men alla dessa tråkiga kuvert som bara innehåller utgifter och tråkiga saker. Nähä – dom vill jag vara utan – jag klarar mig dom förutan helt enkelt – för dom glädjer ju mig inte ett dugg – dom gör ingen människa särskilt glad och lycklig!

Jag vill ju bli glad av min post … inte ledsen eller fattig!

Lämna en kommentar

Filed under Vardagsprat

Kommentera

